קריאה לכינוס מועצת הביטחון: פוטין יחליט היום אם להכיר בדונייצק ולוגנסק

    שלמה ריזל No Comments on קריאה לכינוס מועצת הביטחון: פוטין יחליט היום אם להכיר בדונייצק ולוגנסק

    התרגיל הרוסי נמשך בכל כוחו היום, לאחר ההכרזה על תקיפות של צבא אוקראינה כנגד המחוזות הבדלניים, מועצת הביטחון של רוסיה התכנסה והמליצה לפוטין להכיר במחוזות הבדלניים דונייצק ולוגנסק

    צילום: אתר הקרמלין
    17:31
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לאחר 'סערת מטולה'; גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התרגיל הרוסי נמשך: הרפובליקה העממית של דונייצק במזרח אוקראינה פרסמה היום (שני) כי היא זקוקה לתמיכה צבאית מרוסיה, בשל ההתקפות מאוקראינה וטוענת ש"המצב קריטי".

    בשל כך פוטין כינס ישיבה בלתי מתוכננת של מועצת הביטחון הלאומי הרוסית והפציר בחבריה להיענות לבקשתם. בנאומו אמר פוטין כי  "ההפיכה" באוקראינה בלתי חוקתית ועקובה מדם. עוד לדבריו אוקראינה מתכוונת לפתוח במבצע צבאי לכיבוש קרים".

    ‏סגן יושב ראש מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית דמיטרי מדבדב אמר בדיון: "המוצא היחיד לרוסיה תהיה ההכרה בדונבאס ולוגאנסק. "רוב אזרחי ארצנו יתמכו בהחלטה כזו". בתגובה לכינוס המועצה הבורסה הרוסית סופגת ירידות של 12%.

    שר ההגנה הרוסי שויגו אמר בדיון: "לאומנים אוקראינים-נאצים צובאים על גבולות דונייצק ולוגנסק". שר החוץ לברוב הוסיף: "הנאצים האוקראינים תוקפים אותנו הסלאבים". מדבדב התייחס לפגישה אפשרית של פוטין עם ביידן: "אין צורך לחכות 3 ימים לפגישה כלשהי, אנחנו יכולים וצריכים להחליט עכשיו”.

    ראש המשלה לשעבר מדוודב מבקש מפוטין לבצע מבצע צבאי מיוחד במזרח אוקראינה כמו עם גאורגיה ב-2008. "העם הרוסי יתמוך בזה". פוטין יחליט "עוד היום" אם להכיר בעצמאות החבלים הבדלניים דונייצק ולוגנסק

    נשיא אוקראינה זלנסקי בתגובה לאפשרות של פתיחת מבצע רוסי לכיבוש המחוזות המדוברים, מבקש פגישה דחופה של מועצת הביטחון של האו"ם.



    0 תגובות